A leggazdaságosabb robogó tuning

Robogó Tuning Tippek - kis cikk

A Robogó Tuning Tippek című rovatunkból kiderül, hogy miként is vélekedünk a robogó tuningolásról. Akkor most jöjjön néhány konkrétabb javaslat, hogy mit tartunk - mondjuk úgy - a legésszerűbbnek mind közül.

Tegyük fel, hogy a robogót utcán és egy-egy gyorsulás, pályamotorozás alkalmával sport kategóriában szeretnénk használni. Ez egy szimpatikus középút, mert nem szükséges folyamatosan cserélgetni a kopóalkatrészeket, nem eszi meg a gatyánkat, de igazán örömünket lelhetjük benne.

Az Adorján Racing Robogó szerinti legjobb ÁR-ÉRTÉK arányú robogó tuning:

Tegyük fel, hogy, egy vízhűtéses minarelli blokkos robogó boldog tulajdonosai vagyunk, ami ráadásul jó állapotban van. Ekkor a legnagyobb a lehetőségek tárháza tuning alkatrészek tekintetében. Ha egy tuning cég nekilát készíteni bármilyen alkatrészt ilyen formára biztos szavatolja, ugyanis ennek a legnagyobb a felvevő köre.

Mid-Race, azaz közepes versenykategória, nevezzük sport kategóriának.

Ez egy igazán kompromisszumos megoldás a roobogó tuning őrültjeinek. Egyrészt azért, mert ár-érték arányban a legjobb, hiszen ha ezt túl szeretnénk szárnyalni azt többszörösen meg kell fizetni, másrészt utcán is elfogadható élettartamot biztosít.

Mi tartozik ebbe?

  • A belépő kategóriás hengertől erősebb, 70 ccm henger szett. Ezeket szokták a gyártók úgynevezett REPLICA - azaz másolt - hengernek nevezni. Az adott cégnek szokott lenni egy kifejezetten versenyzésre kifejlesztett hengerszettje, a replica pedig ennek az utcai verziója, kicsit "lebutítva".
  • Ehhez egyértelműen tartozik márkán belül egy kipufogó is. Természetesen nem muszáj márkán belül maradni.
  • 19 vagy 21mm-es torokátmérős, normál rendszerű karburátor a következő. Nem érdemes nagyobbat tenni a rendszerhez, mert csak túltölti, ráadásul így nem szükséges direkt szűrőt alkalmazni, ami csak feleslegesen nehezítené az életünket.
  • A megfelelő variátor is fontos része a szettnek. Ezáltal nő a végsebesség, javul a gyorsulás, könnyebb a beállítás, és stabilabb is. Ehhez szorosan tartozik egy a gyárinál jóval erősebb kontraszt rugó, ami szintén a meghajtásba kerül.
  • Ha jól dolgoztunk már csak finomítások vannak hátra. Én személy szerint mindenképpen javasolnék hozzá egy nagyobb vízpumpa lapátot, ami több vizet képes megmozgatni, hogy melegebb napokon se forrjon fel a vizünk. Továbbá egy nagyobb átmérőjű féktárcsát is tehetünk színteres fékbetéttel, a biztos megállás érdekében.

Nem érzem égető szükségét a főtengely cseréjének, de ha egy sport főtengelyt betesz hozzá teszel, csak jobb lehet a helyzet. A belső rotoros gyújtással is lehet plusz eredményeket elérni, de használata esetén több problémát is hoz magával.

Karbantartás:

  • Csak teljesen szintetikus, minőségi motorolajjal lehet használni
  • Dugattyú csere 10.000 kilométerenként - közben gyűrű - tűgörgő csere