Robogó Tuning - Robogó Tuning Tippek

Robogó Tuning Tippek

ROBOGÓ TUNING Tippek

Robogó TuningHasznos tanácsok azoknak, akik robogót szeretnének tuningolni.

Ebben a cikkben a robogó erejének a növeléséről írok, az optikai kiegészítők vásárlását rátok bízom, úgyis ízlés és pénztárca kérdése az egész:)

A saját és hozzánk forduló robogósok problémáit, elkövetett hibáit alapul véve állítottuk össze ezt a tudásanyagot. Célunk, hogy mankóként használhassa bárki, aki úgy érzi szüksége van útba igazításra, vagy érdeklődik a téma iránt. Szívesen ajánljuk azoknak is kíváncsiak az Adorján Racing Robogó elképzelésére a robogó tuningról. Mindazonáltal fontos leszögezni, hogy itt nincsenek kőbe vésett szabályok, és ebben talán ez a legszebb...

TERVEZZ!

Ugye Te sem szeretnél feleslegesen egy csomót rákölteni a robogódra? Persze, hogy nem. Ezért érdemes kigondolni azokat a mozzanatokat, amiket követve építheted egyedi igényeid alapján a robogódat.

Mire szeretnéd használni?

  • Biztonságosabban akarsz a forgalomba haladni? - nem szereted, ha utolérnek
  • Hosszabb távon használnád a robogódat?
  • Hajlandó vagy jobb olajat használni, nem zavar a gyorsabb kopás?
  • Elmennél vele gyorsulni, egy-egy nyílt napra pálya-motorozni?
  • Mindent bele, éljen a HIGH END Robogó Tuning!

Ezeket a kérdéseket érdemes tisztázni magadban. Természetesen minél erőteljesebben van "kihegyezve" egy robogó, annál rövidebb az élettartama. Annál jobban kell figyelni, az olaj minőségére, a vízhőfokra.... Ezzel azért érdemes szembesülni. Jobb időben tudni, hogy mennyit terhet vállalsz fel - a kényelmed és nem utolsó sorban a pénztárcád érdekében.

Fontos azt is megjegyezni, hogy egy jó alapmotorra, precízen felrakott, minőségi alkatrészek - nem befolyásolják számottevően a élettartamot. És ha már említettem a jó alapmotort íme egy cikk a jó alapmotor kiválasztásáról itt!

MEGVAN A CÉL - Akkor maradj a hozzá vezető úton

Miután belőtted magadnak, hogy milyen jellegű tuningot tennél robogódba, kizárólag olyan alkatrészeket vásárolj! És lehetőleg csak egyszer vásárolj!

Gondolj bele abba, hogy milyen borzasztóan szól egy olyan hangszóró, ami egy nálánál jóval nagyobb teljesítményű erősítő hajtanak meg. Ugyan ez van a robogóddal is. Egy közepes hengert simán túltölt egy 28-as karburátor. Az eredmény, hogy feleslegesen elköltöttél néhány ezer - adott esetben 10.000 - forintot, ráadásul a robogód se működik megfelelően. Tehát mid-race (közepes verseny) holmikhoz ne használj HIGH END (legfelsőbb verseny) tuning cuccokat.

Abba a hibába is esetek már bele sokan, hogy egy alkatrészt többször is meg kellett venni. Tehát az adott henger túl erős, vagy gyenge, és cseréljük le. Sokat meg lehet spórolni következetességgel!

SORREND - Először mit? Vagy mit-mivel?

Vannak félig írott szabályok, hogy mit érdemes először cserélni. Természetesen minden a cél függvénye.

Legegyszerűbb dolgod akkor van ha csak azt szeretnéd, hogy kicsit gyorsabb, erősebb legyen a robogód. Ekkor elég egy hengert rátenni, hozzáállítani a meghajtást, és kész is. Ez egy olyan sztenderd, ami nem bántja egyáltalán a motor élettartamát, nem zavarja a szomszédokat, mert nem lesz hangos, sőt adott esetben még kevesebbet is fogyaszthat motorod, mert nem kell minden esetben teljes gázzal járni.

A probléma egy félig utcai félig versenymotornál kezdődik. Azt nem csak pályán szeretnéd használni és nem feltétlenül van meg rá egyben a pénzed, hogy minden tuning alkatrészt rátegyél egyben. Ha minden kötél szakad ebben az esetben használhatod az alapvető sorrendet:

  1. Henger - görgőzés
  2. Karburátor
  3. Kipufogó - görgőzés
  4. Hűtés, fék, futómű - Ellenőrzés
  5. Variátor
  6. Kuplung
  7. Főtengely
  8. További finomítások

Robogó Tuning Számszerűsítve:

Fontos, hogy a tuningolandó robogó jó állapotú legyen. Gondolok itt egyrészt a nagyobb terhelésre, ami a blokkot éri - tehát ha már kopottak a csapágyak, stb...nem lesz hosszú életű az örömünk, mert az erős motor kivégzi őket. Másrészt - és ez egyáltalán nem elhanyagolandó - a jó futómű, fék és gumi alapfeltétele a biztonságos közlekedésnek!

  • Robogó Tuning 10 - 15.000 Ft-ért

Mondjuk ez a belépő a robogó tuning világába. Ez az összeg amiért cserébe egy szerelő megszabadít bennünket a fojtásoktól. Vagy jelentheti ez egy rosszul beállított robogó behangolását is.

  • Robogó Tuning 35 - 40.000 Ft-ért

Ez az az összeg, amivel már jelentős javulást érhetünk el robogónk menetteljesítményében. Ha mondjuk nagyobb darab a pilóta, vagy esetleg hosszabb távra szeretne menni és egy tartósan 60-70-es tempót szeretné tartani, ez megfelelő a számára. Ebben benne van egy jó minőségű hengerszett, tűgörgő, görgő, és a munkadíj. A gyári 4 helyett 6-7 lóerő.

  • Robogó Tuning 60 - 65.000 Ft-ért

Az előző felálláshoz még egy nagyobb 19, vagy 21 mm-es karburátor kapcsolódik. Ehhez szintén kicsit állítani kell a meghajtáson. Eredmény több üzemanyag, nagyobb térfogatú henger. 8-9 lóerő jelentős gyorsulás és végsebesség javulás. Ezzel már a nagyobb darab sofőrök is simán tartják a 60-70 sebességet.

  • Robogó Tuning 90 - 100.000 Ft-ért

És elérkeztünk a kipufogó felrakáshoz. Ez egy rezo rendszerű kipufogó. A 2 ütemű motorok lelke. A kiáramló gázok mozgását befolyásolja. Így lesz igazán teljes a robogó tuning. Mindenképpen szükséges a meghajtás profi behangolása. 12 lóerő körül mozog a motorunk teljesítménye. Ehhez már javasolt egy variátor csere is. Ezzel már biztos mutatsz újat a haveroknak, a fogyasztás pedig a tárcádnak. Egy ilyen gép a 2-3 liter helyett 5 eszik 100km-en.

  • Robogó Tuning 130 - 150.000 Ft-ért

Ebből egy korrekt mid-race robogó tuningot össze lehet hozni. A meghajtás és erőforrással együtt. Tulajdonképpen ugyan azokat az elemeket cseréljük, mint az előző verzióban, csak egy szinttel erősebb verziót használunk. Így egy 14-15 lóerőig el tudunk jutni. Ha egy ilyen robogó büszke tulajdonosa vagy már elnézhetsz egy-egy nyílt pályanapra - mondjuk Máriapócsra a Rabócsi Ringre - és még utcán is használhatod, mert nem fog úton, útfélen elkopni a gép.

  • Robogó Tuning 200.000 Ft-tól 2.000.000 Ft-ig

Nos igen! Határ a csillagos ég. Manapság Magyarországon még ha csak robogóval szeretnél versenyezni, ennyit kell rákölteni, hogy összehozz egy ütőképes gépet. Ez már egyáltalán nem utcára szánt robogó tuning. Ezeket inkább lehet versenymotornak tekinteni, mit robogónak. Viszont, ha sikereket szeretnél elérni akár gyorsulási versenyen, akár jég- vagy pályaversenyen, ilyen összeggel kell kalkulálni. Elengedhetetlenül fontos a belső rotoros gyújtás használata. Extrém esetben láttam már gyorsulásra épített robogón nitro szettet, szóval bármi lehetséges....

Adorján Racing Robogó AKCIÓI:

Nagymotorok szervizelése, szerelése a legolcsóbban Debrecenben! KAPCSOLAT